Menu
  • Home
  • Start je eigen Alzheimer Challenge
  • Ons doel
  • Route tips
  • Donatie Tips
  • Onze verhalen
  • Veelgestelde vragen
  • Contact
Menu
Zoeken...
Team Alzheimer
Doneer nu
  •  Inloggen
  1. home
  2. Tips hoe je het beste donaties kan ophalen
Strijd jij mee tegen dementie?

Tips hoe je het beste donaties kan ophalen

Tip #1 – START vandaag

Wacht niet tot morgen als je nu ook al donaties kunt werven, hoe eerder je begint hoe meer geld je zult werven voor het onderzoek

 

Tip #2 – Wees ENTHOUSIAST over het doel waar je voor beweegt en werft: Team Alzheimer

Wees voorbereid op vragen en zorg dat je weer waar je het over hebt. Jij kunt waarschijnlijk zelf heel goed vertellen waarom je het belangrijk vindt om via de alzheimer challenge geld te werven voor onderzoek. Laat zien dat je serieus bent, dat je betrokken bent en dat je het belangrijk vindt dat er geld wordt geworven: dit gaat je helpen meer geld binnen te krijgen.

 

Tip #3 benader je NETWERK

Vraag je vrienden familie, buren, collega’s, kennissen, sportclub maatjes etc. om je te sponsoren. Zorg ervoor dat iedereen in je omgeving weet dat je gaat bewegen voor het Alzheimecentrum én zorg ervoor dat ze weten dat je ze kunnen helpen door geld te doneren. Vergeet niet je baas/vader/moeder/opa/oma enz. te vragen om het bedrijf dat je bij elkaar werft omhoog af te ronden of zelfs te verdubbelen! Gebruik social media. Post je beweeg-activiteiten erop. Deel daarnaast de stories van teamAlzheimer voor nog meer bereik en het delen van informatie.

 

Tip #4 VRAAG om geld!

Wie niet vraagt wordt overgeslagen…, veel mensen en misschien jij ook, vinden het moeilijk om geld te vragen en generen zich een beetje als ze het wel doen. Dit is nergens voor nodig want je vraagt geld voor een geweldig doel! En jij kunt als de beste goed uitleggen waarom er geld nodig is voor onderzoek naar Alzheimer, én waarom jij zo hard traint om een mooi bedrag bij elkaar te bewegen.

 

Tip #5 Vraag VAAK

Waarom zou je maar één keer vragen? Als mensen de eerste keer niet reageren, dan is er een grote kans dat ze wel reageren als je het een tweede of derde keer vraagt. Er zijn genoeg redenen te verzinnen waarom iemand de eerste keer niet (direct) reageert: niet gezien, geen tijd, doe het straks wel. Ga er niet vanuit dat ze niet willen geven, totdat je een duidelijke ‘Nee’ als antwoord hebt gekregen (en ervaring leert dat mensen in je netwerk eigenlijk geen nee tegen je kunnen of willen zeggen).

 

Tip #6 Vraag het juiste BEDRAG

Niet iedereen zal hetzelfde bedrag aan je kunnen of willen geven: sommige mensen vinden jou nu eenmaal aardiger, en het doel waarvoor je loopt belangrijker dan anderen. Als je mensen om een bepaald bedrag gaat vragen, schat dan goed in welk bedrag je aan wie kunt vragen. Een familielid dat jou elke week ziet ploeteren in je sportschoenen zal eerder geneigd zijn om je een mooi bedrag te geven.

 

Tip #7 Vraag GROTE gevers EERST

Als de eerste vijf gevers je met €10 steunen, is de kans groot dat de anderen dit voorbeeld zullen volgen. Maar: zijn je eerste donaties gemiddeld €75 dan zullen mensen eerder geneigd zijn om €25 te schenken in plaats van €10. Vraag dus eerst een hoog bedrag aan mensen waarvan je vermoed dat ze dat zullen geven, dan zet je de juiste toon voor de rest (zie ook Tip #6).

 

Tip #8 Doneer ZELF

Geef het goede voorbeeld en doneer zelf! Zo laat je zien dat je vertrouwen hebt in je eigen actie en, ook heel belangrijk, in de noodzaak te geven aan het Alzheimercentrum!

 

Tip #9 Hou je streefbedrag in de gaten op alzheimerchallenge.nl

Als je streefbedrag bijna bereikt is, verhoog het dan. Doe je dat niet dan loop je het risco dat mensen de urgentie van een donatie niet meer zien.

 

Tip #10 Vraag Zichtbaar om geld

Natuurlijk kun je het beste iemand in de ogen kijken en 1 op 1 om een donatie vragen, maar stuur ook gewoon een e-mail naar al je collega’s, gebruik Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, vraag bij rondje in de kroeg of tijdens een verjaardagsfeestje

 

Tip #11 Bedank (en tag) je donateurs zichtbaar

Jouw donateurs verdienen het om aandacht te krijgen! Door publiekelijke te bedanken via social media motiveer je anderen ook weer om te geen en zo ij jouw groep ‘supporters’ te horen. Het geeft mensen een goed gevoel om te geven, en als ze openlijk worden bedankt voor hun steun aan het goede doel dan voelen ze zich nog beter. En: zien geven doet geven. Zorg dat je hier gebruik aan maakt!

 

Tip #12 Laat weten hoe het gaat met jouw actie en vraag 

Laat mensen die nog kunnen geven, weten hoe het gaat met je werving, Heb je 500 nodig als einddoel? Laat mensen weten hoeveel je nog nodig hebt en vraag! Het laat zien dat je serieus aan het werven bent en dat het goed gaat met de werving maar dat je nog wel hulp nodig hebt om je einddoel te bereiken.

 

Tip #13 Bedenk een originele actie

Er zijn onnoemelijk veel andere manieren om invulling te geven aan de challenge. Een originele actie trekt aandacht. Je kan de 300 km fietsen, maar je kan ook een stukje waterfietsen! Of skeeleren. Pak een tandem en ga stukje met je opa of oma fietsen. Hoe gekker, hoe leuker!

 

Tip #14

Je hebt het bezig of hebt het zelfs al gehaal, je hebt in April 2025, 300 km afgelegd en mooi bedrag opgehaald voor het Alzheimercentrum. Laat je netwerk weten hoe jouw challenge is verlopen, wat is je ervaring, welk bedrag heb je opgehaald. En meld dat het nog niet te laat is om jouw geweldige prestatie te sponsoren. Mensen die nog niet gegeven hebben willen deel uitmaken van jouw succes en mensen die al gegeven hebben willen je misschien nog wel belonen voor je prestatie.

Succes!

Team Alzheimer

Stichting Team Alzheimer is tot stand gekomen uit een samenwerking tussen Alzheimercentrum Amsterdam en het bedrijfsleven met als doel om zoveel mogelijk geld op te halen voor wetenschappelijk onderzoek naar alle vormen van dementie. Hoe? Door de kennis, ervaring en organisatiekracht van toptalenten uit toonaangevende organisaties te bundelen en samen innovatieve fundraising projecten in de markt te zetten. Kijk op de website van https://teamalzheimer.nl/ voor meer informatie.

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten? Schrijf je dan in!

Typ hier je e-mailadres
  • Privacy
  • Algemene voorwaarden
  • Cookies
  • Colofon
𝕏
Tikkie
Widget
Widget Donatieknop
Aanpassen Insluiten
Breedte
Widgetcode

Kopieër onderstaande code om de widget te implementeren op je website.

Voeg eenvoudig een donatieknop toe aan elke bestaande website. Na het klikken op de knop worden bezoekers direct doorgestuurd naar de iRaiser website om te doneren.

Positie
Links Rechts
Widgetcode

Kopieer de onderstaande HTML code en plak deze in de <head> van jullie website of vraag de website beheerder deze te plaatsen.

Deze website gebruikt cookies

Deze cookies worden gebruikt om informatie te verzamelen over hoe je met onze website omgaat. We gebruiken deze informatie om je gebruiksgemak te verbeteren, te personaliseren en voor analyse- en meetdoeleinden. Lees onze privacy voorwaarden voor meer informatie.

Als je kiest voor 'alle cookies afwijzen' zal je informatie niet worden gevolgd bij je bezoek aan deze website. Er wordt alleen een (noodzakelijke) cookie in je browser geplaatst om te onthouden dat je niet gevolgd wilt worden.

Alle cookies afwijzen
Selecteer jouw gewenste cookies

Klik hier voor meer info over cookies van dit platform.

Noodzakelijk

Functionele cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Lees meer
Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat een website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van uw voorkeur of de regio waar u woont.

Lees meer
Statistieken

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Lees meer
Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.

Lees meer
Alle cookies afwijzen
Vergeten

Laat deze pagina aan anderen zien door de link toe te voegen aan je bio of stories op Instagram. Zo kan men snel en eenvoudig doneren.

Open Instagram
Facebook
𝕏 X
WhatsApp
Instagram
LinkedIn
E-mail
Widget
Tikkie
Tikkie